Subject: sanktsioonid ja mitte-riigihankeleping
From: Marge Mägi <[email-masked]>
To: "rahapesu - RAB" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Jan 2026 10:58:51 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Meil on tekkinud mure ühe lepinguga, mis ei ole riigihanke direktiivide
kohaldamisalas, kuid isikul on väga tugev seos VF-ga. Ütlen otse – otsime
võimalusi lepingut mitte sõlmida.

Tegemist on ohvriabi seaduse alusel traumast taastumist toetava vaimse
tervise abi teenusega. Lepingupartnerite leidmiseks riigihanget ei tehta,
vaid sõlmime lepingu kõigiga, kes vastavad OAS-is nimetatud nõuetele.
Nõuded teenust vahetult osutavale isikule on sätestatud OAS § 12 lg 3 ja §
13.

Hetkel teadaolevalt vastab isik OAS-i nõuetele.

Mure seisneb selles, et tegemist on VF kodanikuga, kes teadaolevalt on
millalgi 2021/2022 Eestisse elama asunud (sündinud ja kogu töökogemus kuni
2021 on VF, sealt edasi Eestis). Veel 2023. aastal on ta käinud end
Moskvas täiendamas. Tegemist on psühholoogiga ja nagu meie teenuse nimigi
ütleb, siis ka teenus seisneb psühholoogilises nõustamises.

Minu küsimus on, kas sellisele lepingule, mis jääb RHSi alt välja, kehtib
veel mingeid sanktsioone, mida saaksime antud juhul kohaldada?

Tervitades,

Marge Mägi
õiguse talituse juhataja

üldosakond
Sotsiaalkindlustusamet
___________________________

54720389

 <http://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/> www.sotsiaalkindlustusamet.ee

See kiri ja manused võivad olla konfidentsiaalsed. Kui olete saanud kirja
eksikombel, ei tohi te selle alusel midagi ette võtta ega seda levitada.
Palun teavitage kirja saatjat eksitusest ning kustutage kiri.